25 Kasım 2013 Pazartesi

Hindistan Cevizli Macaron

Hindistan Cevizli Macaron - Coconut Macaron
  Uzun zamandır kullandığım Instagramda bir arkadaşım, bir resminde yaptığı macaronu paylaşmıştı bizimle. Sekerli hindistan ceviziyle yapılmış yuvarlak, beyaz macarolar :) Bende ne zamandır yapmıyordum hani. İste bana fırsat! Hemen aliş- verise çıkıp malzemelerini aldım. Başladım yapmaya.
  Evdekilerin çok favorisi olmasa da benim gibi hindistan cevizi severlerin ayıla bayıla yiyeceği turden bir şey. Yapımı kolay ama bir kaç puf noktası var, onları aynen uygulayanca ortaya çok güzel bir kurabiye çıkıyor. Tarif altın degerinde bir kitaptan uyguladı. Hemen her olcusu muazzam tutan, içinde en temel tariflerin bulunduğu Alice Medrich'in "Chewy,Gooey,Crunchy-Melt-in-your-mouth cookies" kitabından.
  İsin tek kotu tarafı, temel malzeme olan hindistan cevizindeki farklılıklar. Bu tarifte 'coconut flakes' yani hindistan cevizinin yaprak gibi iri rendelenmiş hali kullanılıyor. Ben içine çok az normal hindistan cevizi de katıyorum. Bunların ikisi de sekersiz olanlardan.Ayrıca unsuz bir kurabiye. Şimdiden kolay gelsin.
Hindistan Cevizli Macaron-Coconut Macaron
Malzemeler,
  • 4 yumurta beyazı
  • 3,5 su bardağı (cup) sekersiz iri hindistan cevizi (coconut flakes)
  • 2 çorba kaşığı hindistan cevizi (klasik alıştığımız turden)
  • 3/4 su bardağı (cup)  toz seker
  • 1 pk vanilya
  • 1/4 cay kaşığı tuz
Yapılışı
  • Yumurta beyazları, tuz, seker ve vanilya benmari usulu, kaynayan bir kabin uzerine oturtulup iyice karıştırılarak sekerin erimesi sağlanır. Bu islem çok uzun yapılmamalı, çünkü yumurta beyazları pişebilir. Bir kaç dakika içinde yapışkan yari şeffaf bir karisim halini alacaktır zaten
  • Karışıma hindistan cevizleri de eklenip 30 dk kadar buzdolabında dinlendirilir.

  •  Surenin sonunda yuvarlak sekil verilip 180 derece (350 F) önceden ışıtılmış fırında uzerleri kızarana kadar pişirilir. Fırından çıkınca tepsisinde soğuyuncaya kadar bekletilir.En iyisi yapıldığı gun tüketmek ama hava almayan bir saklama kabında da 3-4 gun tazelini korur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder